Handelsbetingelser & Betaling
Du har hos LJ-Data
flere muligheder for betaling.
Der kan enten betales pr. Bankoverførsel, Kreditkort, ViaBill.
Du kan læse ViaBill's vilkår her: www.viabill.com/kredit
Alle beløber skal være opgivet i DKK dog senest ved betaling.
Desuden har du som privat mulighed for at vælge om du vil have pakken
leveret hjemme hos dig eller om du selv vil afhente den på dit lokale
posthus.
Betaling pr. Bankoverførsel:
Vælger man at betale pr. Bankoverførsel sendes pakken først, når pengene
er gået ind på LJ-Datas konto. det koster ikke mere end hvis du betaler med Debit/Kreditkort eller ViaBill
kan vi typisk sende produktet samme dag som du bestiller.
Betaling pr. Konto:
Vælger du betaling med konto, skal du først oprettes som konto kunde
hos os. (Kun muligt for offentlige institutioner og virksomheder hvor vi
kan søge en kredit oplysning) Sydbank, Odense C.
Konto 7059 000105030 - husk at opgive dit navn eller ordrenummer.
Leveringsbetingelser
1. Bestilling
Du kan bestille via Internet eller telefon.
Når du bestiller via Internettet modtager du en ordrebekræftelse i løbet
af dagen i din browser og senere via E-mail (såfremt du har
opgivet korrekt E-mail adresse)
2. Priser
Alle priser er incl. 25% moms, hvor intet andet nævnes, og der tages
forbehold for force majeure, afgiftsændringer, udsolgte varer og
trykfejl.
Alle priser er excl. forsendelses omkostninger.
3. Fragt / Fremsendelse
Alle varer sendes med PostNord, GLS, DAO og varer tilstræbes afsendt samme
dag såfremt vi har modtaget din ordre / betaling inden kl. 14.00.
Priserne på forsendelsesomkostninger fremgår af Betingelser
4. Service under
garantiperioden
Ved behov for service, kan du kontakte os på [email protected] & +45 51 84 94 44
Varer der returneres til os (fortrudt køb eller garanti rep.) skal
sendes med Post Danmark vedlagt en kopi,
Pakken skal indeholde en fyldig fejlbeskrivelse, samt en kopi af købsfakturaen.
Varer til reparation vil blive returneret hurtigst muligt.
Såfremt der er fejl på varen vil denne blive sendt gratis tilbage til
dig. Kan vores teknikker ikke finde fejl på et returneret produkt, vil
den blive returneret pr betaling af test - med et gebyr på mellem 50 og 200,-
kr + forsendelse.
5. Reklamationsret/garanti
REKLAMATIONSRET som loven foreskriver:
Jurist i Forbrugerrådet, Sonny Kristoffersen, peger på de vigtige elementer i købeloven:
Reklamationsretten er udvidet fra et til to år.
De første seks måneder vil fejl og mangler som udgangspunkt blive betragtet som fabrikationsfejl og du kan få en ny vare eller pengene tilbage, hvis varen ikke kan repareres.
Efter seks måneder og frem til 24 måneder skal butikken tage varen ind til undersøgelse. Viser det sig, at fejlen kan betragtes som en fabrikationsfejl, gælder de samme regler med, at du kan få en ny eller penge tilbage.
Er fejlen derimod indtruffet efter købet kan du risikere at betale for undersøgelsen og også for reparationen, hvis du vil have det gjort.
Disse reklamationsregler gælder også for brugte varer og udsalgsvarer.
Der må højst foretages to reparationer på en vare, før kunden skal have en ny eller penge tilbage.
Mht begreber som garanti, bytteret, returret og fortrydelsesret, så er det noget, som butikken frivilligt giver forbrugeren. De er ikke forpligtet ifølge købeloven. Det vil kort sige, at man som forbruger ikke kan fortryde et køb eller få byttet varen, hvis butikken ikke har skrevet eller aftalt det med dig.
Hvis butikken giver lov til at bytte, får man som regel et tilgodebevis og det gælder i mindst fem år.
REKLAMATIONSRET/GARANTI HOS LJ-Data.
LJ-Data giver seks måneders garanti på alle produkter samt 2 års reklamationsret.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under garantiperioden:
Varer der er under et halv år byttes straks til nyt fra vort lager såfremt
dette er muligt (vi har en tilsvarende vare på lager) ellers;
repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, med
mindre fejlen skyldes betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug
fra brugerens side, og at vi i øvrigt er enige i reklamationen.
LJ-Data kan ikke drages til ansvar for tabte data.
6. Retur / Fortrydelse
Skulle du fortryde dit køb indenfor 14 dage, tilbagebetaler vi varens
pris. Kunden skal dog selv afholde omkostningerne ved returnering.
Software pakker hvor forseglingen er brudt, kan ikke returneres.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse.
Send varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og
skriv tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at
du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
Kundeservice
Fravigelse af salgs- og leveringsbetingelserne kan kun ske skriftligt med LJ-Datas ejere.
De anførte priser er inklusiv moms, men eksklusiv forsendelsesomkostninger.
Der tages forbehold for trykfejl, pris- og kursændringer samt ændringer i
produkternes specifikationer.
|